Wstęp
Rozdział I. Podstawowe pojęcia badawcze
1.1. Edukacja regionalna
1.2. Dziedzictwo kulturowe
1.3. Kultura
1.4. Tożsamość kulturowa
1.5. Kultura narodowa
1.6. Regionalizm
Rozdział II. Uwarunkowania społeczne i prawne edukacji regionalnej
2.1. Wychowawcze aspekty dziedzictwa kulturowego
2.2. Poszukiwanie wartości w tekście literackim i źródłowym
2.3. Poszanowanie własnego dziedzictwa drogą do poszanowania innych kultur
2.4. Integralność narodowa edukacji regionalnej
2.5. Prawo do własnego dziedzictwa kulturowego
2.6. Karta Regionalizmu Polskiego
Rozdział III. Edukacja regionalna w programie wychowawczym szkoły
3.1. Edukacja regionalna a edukacja europejska
3.2. Kilka uwag o podstawie programowej
3.3. Jak tworzyć program
3.4. Wskazówki metodyczne i organizacyjne
Zakończenie
Bibliografia |