piszcie do nas
prace licencjackie

DEKLAROWANE ZACHOWANIA SPOŁECZNO-MORALNE DZIECI 6 I 9 LETNICH

Praca jest unikalna - nie była jeszcze przez nikogo wykorzystana i po zakupie zostanie wycofana ze sprzedaży

Wstęp
Rozdział I. Wychowanie - istota pojęcia
1.1. Czym jest wychowanie?
1.2. Cele wychowania
1.3. Wartości w wychowaniu
1.4. Rola wartości w wychowaniu
Rozdział II. Teorie rozwoju moralnego
2.1. Teorie wychowania
2.1.1. Ambiwalencja - kulturowy kontekst wychowania
2.1.2. Decentracja - społeczny kontekst wychowania
2.1.3. Tożsamość - rozwojowy kontekst wychowania
2.2. Istota teorii Kohlberga
Rozdział III. Moralność dzieci 6 i 9 letnich
3.1. Obszary zmian rozwojowych
3.2. Życie społeczne i uczenie się ról społecznych
3.3. Rozwój moralny
3.4. Dążenie do realizacji ważnych celów
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel

Wstęp

Zjawisko dynamicznego rozwoju świata komplikuje wychowanie, a nawet stawia przed nim problemy trudne do rozwiązania, choć zarazem fundamentalne dla wychowania. Podejmowanie problematyki tożsamości wychowawcy obliguje do ich uświadomienia. Jest to bowiem wskazanie na warunki wychowania, które obecnie są jakościowo odmienne od tych, do których przywykli pracujący jeszcze w szkołach nauczyciele. Na czym ta odmienność polega?

Wychowanie od zarania związane było z wartościami, z ich określoną strukturą. Wartości były niezbywalnym zrębem wychowania. Dziś mówi się o "opuszczonej przestrzeni", wskazując na dyskurs etyczny, który był podstawą stanowienia celów. Scjentyzm, który miał wpływ na rozwój nauk o człowieku, inaczej rozłożył akcenty, awansując instrumentalność zarówno pedagogiki, jak i edukacji. W pewnym okresie upatrywano w tej tendencji nawet ratunek przed ideologizacją wychowania.

W niniejszej pracy podjęto próbę ukazania istoty zachowań społeczno - moralnych dzieci 6 i 9 letnich. Taki też był cel zasadniczy opracowania.

Praca składa się z trzech rozdziałów:

Rozdział pierwszy to wychowanie - istota pojęcia: czym jest wychowanie?, cele wychowania, wartości w wychowaniu, rola wartości w wychowaniu.

Rozdział drugi to teorie rozwoju moralnego: teorie wychowania, istota teorii Kohlberga.

Rozdział trzeci to "moralność" dzieci 6 i 9 letnich: obszary zmian rozwojowych, życie społeczne i uczenie się ról społecznych, rozwój moralny, dążenie do realizacji ważnych celów.

Całość opracowania powstała w oparciu o literaturę fachową, artykuły prasowe, akty prawne oraz publikacje ze stron WWW i analizy własne.

Najczęściej zadawane pytania

Formularz zamówienia

Copyright © 2020 licencjat.com.pl All rights reserved